Scroll to top
ro

Bună guvernare în OSC-uri

  • Conceptul de bună guvernare;
  • Formele de organizare ale OSC-urilor;
  • Guvernarea organizației;
  • Cooperarea între organele de conducere, cele executive și de control în cadrul OSC-urilor;
  • Procesele decizionale cheie în organizație;
  • Cadrul legal care afectează structură organizațională a OSC-urilor;
  • Cultura și eficiența organizațională.

Managementul resurselor umane

  • Scopul și funcțiile MRU; politica și procedurile de personal;
  • Planificarea resurselor umane și asigurarea cu personalul necesar: proces și instrumente de bază;
  • Motivarea și menținerea personalului;
  • Dezvoltarea profesională continuă a personalului;
  • Evidența și administrarea personalul.

Scrierea și managementul proiectelor

  • Elaborarea unei cereri de finanțare: identificarea nevoilor, stabilirea scopului și obiectivelor, strategia și planul de activitate, matricea logică a proiectului, resursele implicate, managementul riscurilor, bugetul, valoarea adăugată și durabilitatea proiectului.
  • Implementarea și managementul proiectului: semnarea contractului de finanțare, formarea și supervizarea echipei de implementare a proiectului, realizarea achizițiilor pe proiect, respectarea identității vizuale a proiectului, modificări contractuale, raportarea pe proiect, monitorizarea si evaluarea proiectului, cofinanțarea proiectului. realizarea achizițiilor pe proiect, respectarea identității vizuale a proiectului, modificări contractuale, raportarea pe proiect, monitorizarea si evaluarea proiectului, cofinanțarea proiectului.
  • Identificarea cererilor de finanțare, verificarea eligibilității, corelarea ideii proiectului cu ghidul de finanțare.

Atragere de fonduri

  • Modalitățile de colectare de fonduri;
  • Surse de finanțare directe și indirecte;
  • Planul de colectare de fonduri;
  • Profilul fundraiserului;
  • Atractivitatea și vizibilitatea organizației pentru donatori.

Advocacy

  • Noțiunea de advocacy și conceptele conexe;
  • Procesul de advocacy și relaționarea cu alte procese sociale relevante;
  • Identificarea, formularea și analiza problemei și obiectivelor de advocacy;
  • Strategiile și instrumentele de advocacy;
  • Dezvoltarea campaniei de advocacy;
  • Construirea și gestionarea coalițiilor de advocacy în procesul politicilor publice;
  • Cetățenia activă și democrație participativă
  • Monitorizarea și evaluarea politicilor în domeniul social.

Particularitățile contabilității și raportării în OSC-uri

  • Organizarea contabilităţii în organizaţiile necomerciale;
  • Politicile contabile. Planul de conturi de lucru;
  • Contabilitatea surselor de finanţare ale organizaţiilor necomerciale
  • Particularităţile contabilităţii activelor organizaţiilor necomerciale;
  • Particularităţile contabilităţii veniturilor şi cheltuielilor organizaţiilor necomerciale;
  • Situaţiile financiare și rapoartele fiscale ale organizaţiilor necomerciale

Evaluarea performanțelor individuale

  • Evaluarea performanței parte componentă a managementului performanței;
  • Evaluarea performanței: obiectul, proces, factori implicați;
  • Stabilirea obiectivelor și a indicatorilor de performanță;
  • Tehnica feedback în cadrul procedurii de evaluare;
  • Decizii de personal în baza rezultatelor evaluării performanței;
  • Managementul performanței slabe;
  • Erori frecvente în evaluare.

Management și leadership organizațional

  • Management organizațional: concept, activități și funcții manageriale;
    Instrumente eficiente de planificare, organizare și coordonare a muncii, evaluarea performanțelor;
  •  Motivarea personalului: noțiune, tipuri, factori motivaționali.
  • Tehnici de motivare nefinanciară;
  • Profilul managerului eficient. Leadership vs. management. Stiluri de conducere