Scroll to top
ro

BUNA GUVERNARE ÎN OSC-URI

DIAGNOZA GENERALĂ A ONG-ULUI

  • Evaluare documentelor de constituire;
  • Evaluarea registrelor interne;
  • Evaluarea structurii ONG-ului;
  • Evaluarea sistemelor informaționale

ANALIZA ȘI ELABORAREA  DOCUMENTELOR PRIMARE

  • Elaborarea pachetului de documente pentru înregistrare ONG-ului;
  • Elaborarea pachetului de documente pentru înregistrarea modificărilor în actele de constituire ale ONG (modificare statut, conducător, denumire, sediu, etc.).

ANALIZA ȘI ELABORAREA DOCUMENTELOR INTERNE

  • Elaborarea/revizuirea documentelor interne de organizare (Statut, Regulament de Organizare și Funcționare, etc. );
  • Segregarea responsabilităților între organele interne ale OSC-ului;
  • Reorganizarea organelor interne;
  • Consultații privind componența nominală și numerică a organelor interne;
  • Cartarea proceselor interne și crearea legăturilor structurale între departamente.

MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE

INSTITUȚIONALIZAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL RESURSELOR UMANE

  • Structură organizatorică;
  • Regulamentul subdiviziunii de resurse umane;
  • Fișe de post cu indicatori-cheie de performanță (KPIs);
  • Politica de resurse umane/Manualul personalului;

DEZVOLTAREA UNUI SISTEM EFICIENT DE ANGAJARE ÎN BAZĂ DE MERIT.

  • Plan-model privind asigurarea cu personal în baza necesităților;
  • Procedura de ocupare a posturilor vacante cu instrumentele necesare.

DEZVOLTAREA UNUI SISTEM DE MOTIVARE ȘI MENȚINERE A PERSONALULUI PERFORMANT.

  • Matricea competențelor manageriale pentru manageri de top și de nivel mediu;
  • Matricea competențelor profesionale pentru posturile generice;
  • Sistem de evaluare a performanțelor profesionale individuale în baza modelelor 90, 180 sau 360 grade.

DEZVOLTAREA UNUI SISTEM MODERN DE SALARIZARE ÎN BAZA PRINCIPIILOR DE ECHITATE INTERNĂ ȘI COMPLETIVITATE EXTERNĂ.

  • Sistem de clasificare a posturilor;
  • Metodologie de evaluare a posturilor;
  • Sistem de gradare a posturilor;
  • Procedura privind implementarea sistemului de salarizare corelat cu performanța.

MANAGEMENTUL FINANCIAR

DEZVOLTAREA UNUI SISTEM EFICIENT DE MANAGEMENT FINANCIAR ÎN CADRUL ONG-ULUI

  • Elaborarea/revizuirea documentelor interne în domeniul financiar (Politica de achiziții, planuri de durabilitate financiară, bugete consoldiate etc.);
  • Divizarea responsabilităților aferente managementului financiar între diferite organe interne;
  • Elaborarea/revizuirea procedurilor contabile.

ADVOCACY

DEZVOLTAREA CAPACITĂȚILOR
ORGANIZAȚIONALE PENTRU
IMPLEMENTAREA SOLUȚIILOR
ȘI STRATEGIILOR DE ADVOCACY

  • Formularea și analiza problemei de advocacy;
  • Dezvoltarea soluțiilor și strategiilor orientate spre factorii de decizie;
  • Evaluarea capacităților de advocacy;
  • Mesajul campaniei de advocacy și metodele de comunicare a acestuia;
  • Planificarea campaniei de advocacy;
  • Resurse și instrumente pentru influențarea procesului decizional